شاخ گوزنی  “Deer antlers” بهترین نرده روی دیوار است؟؟

 

شاخ های زیبا، قوی و در هم پیچیده گوزن الهام بخش طراحی حفاظ شاخ گوزنی است. حفاظ شاخ گوزن نه تنها به لحاظ ظاهری بلکه از نظر استحکام نیز دست کمی از شاخ های قوی گوزن ندارد. نرده حفاظ شاخ گوزنی از نمونه های برتر حفاظ روی دیوار است که این روزها در همه منازل نصب شده است. انواع حفاظ دیوار حیاط، نرده فلزی بالکن، نرده حفاظ کارگاهی و … برای جلوگیری از ورود سارقین نصب می شود. نرده حفاظ شاخ گوزنی به لحاظ بصری از زیباترین طرح نرده حفاظ است و علاوه بر کاهش ضریب نفوذ به فضای داخل، به نمای شهری نیز آسیب نمی رساند.

حفاظ شاخ گوزنی بوته ای

طراحی حفاظ شاخ گوزنی

در گذشته استفاده از سیم خاردار برای حفظ امنیت  پایگاه های نظامی و ساختمان های  خارج از شهر متداول بود. این روزها به علت بزرگ شدن شهرها نصب نرده ها و حفاظ های امنیتی در ساختمان های مسکونی نیز رایج شده است. طراحان و دکوراتیوها با طراحی انواع حفاظ روی دیوار با اشکال  زیبا و شکیل توانسته اند سازه ای مقاوم را برای حفظ امنیت ساختمان طراحی کنند. حفاظ های امروزی شباهتی به سیم خاردارهای قدیمی ندارند و در واقع چهره ساختمان را بد منظره نمی کنند. حفاظ شاخ گوزنی در هماهنگی کامل با دکوراسیون نمای بیرونی است و ملاک های زیبایی شناختی را هم حفظ می کند.

رنگ حفاظ شاخ گوزنی

با نصب نرده روی دیوار امکان نفوذ به حیاط و داخل ساختمان از بین خواهد رفت. برای اینکه ظاهر حفاظ موجب هراس ساکنین نشده و ساختمان شبیه زندان نباشد، لازم است تا سازه های شکیل با رنگ های متنوع تولید شوند. نرده حفاظ شاخ گوزنی قابلیت رنگ پذیری با رنگهای دلخواه را دارد. رنگ نرده به گونه ای است که در برابر اشعه خورشید و رطوبت باران ثابت مانده و دچار ریزش و تغییر رنگ نمی شود. برای رنگ آمیزی حفاظ شاخ گوزن از قلمو و رنگ های متداول استفاده نمی شود. پس از اندازه گیری و ساخت حفاظ شاخ گوزن هوم سرویز، سازه توسط رنگ های کوره ای الکترواستاتیک رنگ آمیزی شده و به صورت کامل رنگ شده تحویل داده می شود.

انواع حفاظ شاخ گوزنی و موارد استفاده از آن‌ها چیست؟

حفاظ شاخ گوزنی بهترین حفاظ

اهمیت استفاده از حفاظ شاخ گوزنی در ساختمان‌ها و منازل  برای جلوگیری از سرقت از جمله عوامل موثر در انتخاب این مدل است به این صورت که در ساختمان‌ها و منازل به راحتی با استفاده از حفاظ شاخ گوزنی می‌توان موجب ایجاد امنیت کامل و آرامش خاطر شد.  حفاظ‌های شاخ گوزنی دارای انواع مختلف و گوناگونی هستند که برخی مدل‌های آن به شرح زیر است:

  • حفاظ نیزار:

    این نوع از حفاظ‌های دیوار یکی از حفاظ‌های لوکس و لاکچری است که علاوه بر ایجاد جلوه ی زیبا به نمای ساختمان, امنیت آن را نیز تا اندازه ی زیادی بیشتر می‌کند.

  • حفاظ بوته‌ای:

    این نوع از حفاظ‌های شاخ گوزنی  تشابه زیادی به بوته‌های بیابان داشته و الهام گرفته از آن می‌باشد و هر اندازه که شاخه‌های این حفاظ‌ها بیشتر شود و تراکم آن افزایش یابد, امنیت آن نیز بیشتر می‌شود.

 
  • حفاظ آبشاری:

    همان گونه که از نام این نوع حفاظ دیواری مشخص است شبیه به آبشار بوده و به دلیل این که به صورت پله پله می‌باشد عبور سارق را از میان این حفاظ‌ها کاملا به صفر می‌رساند.

  • حفاظ لیلیوم:

    این نوع از حفاظ‌های شاخ گوزنی برای افرادی مناسب است که به زیبایی نمای ساختمان خود نهایت حساسیت را نشان می‌دهد. و در همین راستا ذکر این موضوع از قاعده مستثنی نمی‌باشد که حفاظ لیلیوم بسیار سخت پسند بوده و به علت پله پله بودنش تقریبا می‌توان گفت که عبور افراد را به صفر می‌رساند. و دارای امنیت بسیار بالایی می‌باشد.

 
 
 
2 حفاظ شاخ گوزنی

مزایای استفاده از حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی دارای مزیت‌های بسیار زیادی است به این صورت که از اصلی‌ترین مزایای این حفاظ‌ها به دلیل شاخه‌های تیز زیادی که به صورت در هم تنیده دارد موجب می‌شود درصد عبور را تقریبا به صفر می‌رساند. از دیگر مزیت‌های استفاده از حفاظ شاخ گوزنی به دلیل امکان افزایش شاخه‌های تیز و طراحی منحصر به فردی که دارد و در انواع ارتفاع های متعدد و عرض‌های مناسب می‌تواند به صورت کامل سطح دیوار را کاملا پوشش دهد.

برای ایمن سازی ساختمان استفاده از حفاظ‌های شاخ گوزنی به دلیل جنس آهنی که دارند بسیار توصیه می‌شود  و اکثر مالکین ساختمان‌های تجاری و مسکونی به دلیل همین موضوع و افزایش زیبایی ظاهری ساختمان خود و جذابیت ملکشان از این حفاظ‌ها استفاده می‌کنند.  استفاده از   آهن در ساخت این حفاظ‌ها موجب محبوبیت و ماندگاری هرچه بیشتر آن می‌شود و یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این حفاظ‌ها به حساب می‌آید.  نرده‌ها و حفاظ‌های شاخ گوزنی به دلیل این که از شاخ‌های گوزن در تولید آن الهام گرفته است در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید و طراحی می‌شود و همین امر در جلوگیری از ورود اشخاص به داخل محوطه به دلیل تراکم بالایی که دارد جلوگیری به عمل می‌آورد و احتمال سرقت را تقریبا به صفر می‌رساند.

 
 
 
4 حفاظ شاخ گوزنی

 

مراحل ساخت حفاظ شاخ گوزنی در تولیدی‌ها

در ابتدایی ترین مراحل ساخت حفاظ شاخ گوزنی باید اتصال‌ها را به صورت نقطه‌ای انجام داد تا در این راستا استحکام حفاظ‌های شاخ گوزنی را بالا برد. از میخ‌های محکم در بین حفاظ‌های نرده که دارای دو میلگرد طولی است استفاده می‌شود و این میلگردهای طولی باید در فاصله‌ی پنج سانتی متری از هم قرار بگیرند و به شکل موازی تا تمامی اصول برای افزایش مقاومت  آن رعایت شود. قوطی‌ها به طول هشت سانت و به شکل افقی بر روی این حفاظ‌ها قرار گرفته و تمامی میخ‌ها و شاخک‌ها به هم جوشکاری می‌شوند و با مقاومت خیلی بالایی بر روی دیوار ثابت می‌گردند.

در ساخت این حفاظ‌ها از میلگرد شماره ۹ که از جنس فولاد بوده و بدون عاج است استفاده می‌شود. این میلگردها به صورت اریب و در اندازه و ابعاد مشخص با استفاده از گیوتین برش داده می‌شود و بعد در شابلون جوشکاری قرار می‌گیرد و در انتها پس از چربی زدایی به صورت کامل رنگ آمیزی شده و برای نصب در محل مورد نظر بسته بندی و ارسال می‌شوند.

عوامل تعیین کننده در قیمت حفاظ شاخ گوزنی

برخی عوامل بر قیمت حفاظ شاخ گوزنی تاثیر گذار است مانند:

  • زیبایی حفاظ شاخ گوزنی:

    زیبایی این حفاظ ها رابطه‌ی مستقیمی با قیمت آن دارد به این صورت که مدل‌های جدید و متنوع و رنگ آمیزی آن دارای قیمت بالاتری در مقایسه با طرح‌های ساده هستند.  حفاظ‌های شاخ گوزنی از نوع حفاظ لاله‌ای و حفاظ لیلیوم به دلیل این که دارای دو رنگ متفاوت هستند به طبع از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشند.

  • کارایی حفاظ روی دیوار:

    به دلیل این که اصلی‌ترین اساس این حفاظ‌ها برای ایجاد امنیت می‌باشد, ارتفاع و عرض و تراکم حفاظ از عوامل اثرگذار در کارایی و امنیت می‌باشد همین موضوع موجب شده است تا قیمت حفاظ شاخ گوزنی با بیشتر شدن ارتفاع و عرض آن بیشتر شود.

  • کیفیت شاخ گوزنی:

    اساسی‌ترین شاخصه هایی که در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است کیفیت آن می باشد. جنس و نوع رنگ آمیزی و از همه مهم تر طریقه‌ی تولید و نوع و نحوه‌ی جوشکاری آن در برای اتصال شاخک‌های این حفاظ تاثیر شایان به ذکری دارد.

  • نصب حفاظ شاخ گوزنی روی دیوار

    حفاظ‌های شاخ گوزنی باید در بستر کار و نوع حفاظ مصرفی مناسب و صحیح انتخاب شده و نصب گردد. روش‌های متفاوتی برای نصب حفاظ شاخ گوزنی وجود دارد که نصب حفاظ‌های شاخ گوزنی  بر روی دیوار را می‌توان به دو دسته‌ی کلی تبدیل تقسیم کرد که به شرح زیر است:

    • حفاظ‌هایی با شاسی پروفیل: این حفاظ‌های شاخ گوزنی بر روی یک شاسی پروفیل ساخته شده است و از دوام و استحکام بسیار زیادی برخوردار است. به این صورت که در زمان نصب میزان استحکام این حفاظ‌ها به دلیل شاسی پروفیلی که دارد از بروز هرگونه صدمه‌هایی که می‌تواند ناشی از تکان خوردن حفاظ ممکن است رخ دهد جلوگیری به عمل آورد این کار امکان آسیب دیدن حفاظ را به حداقل ممکن می‌رساند.
 
  • حفاظ با شاسی میلگرد: حفاظ‌هایی که در شاسی آن‌ها از دو میلگردی که دارای نمره ی ۱۰ می‌باشد نسبت به حفاظ‌هایی که بر روی شاسی پروفیل نصب می‌شود از استحکام کمتری برخوردار است. البته در این راستا استفاده از این میلگردها در طول این شاسی‌ها موجب می‌شود تا قیمت این حفاظ‌ها ارزان‌تر از سایر مدل‌ها شود.
  • بستر با درپوش سنگی: در تمامی درپوش‌هایی که ضخامت آن‌ها بین ۲ تا ۶ سانتی متر است ممکن است در زمان سوراخکاری برای نصب دچار شکستگی و یا ترک خوردگی سطح آن‌ها شود که باید برای جلوگیری از این اتفاق از پلیت در زمان نصب درپوش استفاده کرد.
  • بستر با درپوش فلزی: در صورتی که با بسترهایی پایین تر از ضخامت ۲ میلی‌متر باشد احتمال این که به درپوش آسیب برسد زیاد است. ولی اگر ضخامت آن بیشتر از دو میلی‌متر بود به درپوش آن آسیبی نمی‌رسد و نصب حفاظ را به راحتی می‌توان بر روی درپوش انجام داد.
6 حفاظ شاخ گوزنی

برای خرید حفاظ شاخ گوزن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قبل از خرید حفاظ شاخ گوزنی باید به برخی موارد و نکات دقت نماید, مانند:

  • تناسب ارتفاع و عرض حفاظ شاخ گوزنی با دیوار:

    در صورتی که ارتفاع دیوار مورد نظر برای نصب این حفاظ از دو متر و نیم کمتر باشد باید از حفاظ‌هایی که دارای ارتفاع یک متر هستند استفاده شود. عرض این حفاظ‌ها نیز برای دیواری که بین دو تا دو و نیم متر می‌باشد باید حفاظ‌هایی دارای عرض بالای ۵۰ سانتی‌متر استفاده شود. به دلیل این که هر اندازه عرض حفاظ افزایش پیدا کند موجب ایجاد تردد سخت تر می‌شود و به این صورت هیچ سارقی نمی‌تواند بر روی دیواری‌های کنار حفاظ حرکت کند همین موضوع امنیت را بیشتر می‌کند.

  • حفاظی که انتخاب می شود با نمای خارجی ساختمان متناسب باشد:

    امروزه حفاظ های شاخ گوزنی با نام‌ها و اسامی دیگری نیز در بازار عرضه می‌شود مانند حفاظ بوته‌ای خاری و یا حفاظ لاله‌ای و حفاظ آبشاری و یا لیلیوم و شعله‌ای. این مدل‌ها به دلیل ساختار و طراحی که دارند دارای امنیت بیشتری می‌باشند و تقریبا می‌توان گفت که با تمامی نماها سازگاری لازم را دارند.

 
 

شاخ گوزنی از مرغوب ترین میل گرد های آهنی تولید میشود که برای انواع حفاظ های ساختمانی و دیوار ها مورد استفاده قرار میگیرد شاخ گوزنی های تولیدی در مدل های مختلف تولید میشوند که برای انواع ساختمان ها و دیوارهای با ارتفاع و سازه های مختلف استفاده می شود یکی از راه‌های مزایا های استفاده از شاخ گوزنی برای نگه داشتن حیوانات و دزد ها می باشد شاخ گوزنی های تولید شده که برای ساختمان های مورد استفاده قرار می‌گیرد و میلگردهای ۱۰ تولید میشود رنگ آمیزی این شاخ گوزنی ها به دو صورت استخری و الکتروستاتیک انجام می شود

 
    نشانی : تهران -جاده شهریار به سمت آدران – انتهای شهرک صنعتی مصطفی خمینی روبروی خیابان صنعت
Call Now Buttonتماس باما